Sol, svett och styrka...

...gällde i söndags! Jag kom iväg till Yogamudra och fick yoga tillsammans med 15 andra yogisar. Det var så varmt, så varmt. Svetten rann. Hela kroppen var mjuk som en camembert. Det blev ordentliga vinyasas. Jag övade såväl att hoppa genom armarna både när jag skulle bakåt och framåt. Mot slutet av jag passet var jag så, trött, så trött. Jag är ju inte van att göra så många vinyasas plus att jag hade varit uppe några timmar under natten och tröstat en nästan otröslig liten pojke som hade en hemsk mardröm stackarn.

Vilken skillnad det är att få hjälp i Supta Kurmasana från olika lärare. Paul fick mig nästan i full Supta Kurmasana medan jag inte kom lika djupt i denna asana med Peter.

H var där som jag lärde känna i Thailand. Det är så mysigt att känna någon när jag kommer att träna. Mer ovanligt än vanligt.

Mari D kommer sakta men säkert. Stor skillnad på Bhujapindasana jämfört med innan graviditeten. Positivt alltså. Nu har jag helt plötsligt mer koncentration och styrka än tidigare.

På nationaldagen blev det ett helt yogapass hemma plus pranayama. Enbart pranayama i lördags.

Namaste!


P.S Idag ingenting. Så genomgående trött i morse och förmiddags (troligtvis sviter från en förra veckans utmaningar med Mini).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0