Intensiv yogaworkshop..

....med Paul Dallaghan i Köpenhamn förra helgen och hela förra veckan!

Det var fantastiskt bra och suverän repitetion av min tid i Thailand hos honom förra sommaren. Min fysiska asana träning gick jättebra och jag band nästan själv i Mari D!! Nu gäller det att jag fortsätter kämpa här hemma med att binda. I övrigt gav han mig Bhuja Pindasana, Kurmasana och Supta Kurmasana att jobba med framöver. Nu är det tidsapsekten som gäller.... Hittills har det varit lagom med fram till Navasana ur ett tidsapsekt. Nåja. Några pass i veckan kan jag göra fram till Supta Kurmasana och några fram till Navasana.

Vi hade en ordentligt genomgång av pranayamaövningar och i slutet av veckan fick var och en sin specifika pranayama-schema. Tidigare har jag inte varit mogen att lägga till pranayama till min asana-träning men nu är rätt tidpunkt. Jag har varit uppe varje morgon sen sista dagen på yogaworkshopen (dvs 3 dagar) och gjort min pranayama. Jag ser t.o.m. fram emot att göra övningarna något jag aldrig har känt tidigare! Härligt mentalt framsteg!

Min asanaträning har däremot varit si och så sen yogaworkshopen. Jag valde att vila i lördags, i söndags hade jag så ont i höften att jag trodde jag skulle gå av i alla asanas med vridningar (troligtvis p.g.a. vi hade gått i nästan 6 timmar dagen innan på asfalt runt om i hela Malmö) och idag blev det inget. Valde att sova lite längre för jag var väldigt trött i morse (befogat efter en intensiv yogavecka och en fartfylld helg med MYCKET sol!)

Pranayama-övningarna har en väldigt subtil påverkan på kroppen så egentligen vet jag inte vad jag ska förvänta mig utav dem. Så jag förväntar mig helt enkelt inget mer än att jag tycker det är en lugn och skön stund jag får för mig själv innan dagen kör igång i full fart.

Åh tack för detta fantastiska väder!

Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0