Värmen och kanske...

....nya rutiner gjorde att det aldrig kom en längre egen stund på förmiddagen så jag fick börja mitt yogapass med Mini intill. Han tittar alltid så fascinerat när jag gör mina solhälsningar och stående ställningar. Någonstans i slutet av de stående ställningarna blev det dags för förmiddagens lilla sovstund. Han somnade fint så jag kunde fortsätta yoga relativt ostört. Tyvärr vaknade han ganska snart igen så jag hann bara halvvägs igenom de sittande innan jag fick hämta honom.

Han hängde med mig igenom de sista asanas....drog mig lite i håret när jag gjorde Bhuja Pindasana, tittade storögt (låg framför mig så jag kunde lyfta huvudet och titta på honom) när jag gjorde Kurmasana (blev ingen Supta Kurmasana). Jag hoppade över Gaba Pindasana men avslutade med Baddha Konasana. Jag lyckades inte binda i Marichyasana D idag vilket jag tror beror på att det var runt Mari C och D som Mini vaknade och min koncentration var helt enkelt inte på dessa asanas....

På det stora hela mycket nöjd. Gör enbart vinyasas mellan asanas, inte sidor. Idag koncentrerade jag mig och gjorde "ordentliga" vinyasas med hopp bak och hopp igenom.

Mina Urdhva Dhanurasana är helt FANTASTISKA. Jag ser verkligen framemot dem, vilket jag aldrig har gjort tidigare. Varje Urdhva Dhanurasana ger en konstig känsla som börjar mellan skulderbladen och tar sig sakta ned genom hela ryggen till ländgryggen. Jättekonstig känsla. Både skön och illamående.... Märkligt men det gör gott. Både igår och idag sträckte jag fint ut benen också och jag sträcker verkligen ordentligt kring axlar och skulderblad. It is coming....


Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0