Vad vore livet...

...utan yoga? Ganska trist tycker jag. I fredags blev det ett fullt yogapass med både pranayama och asanas. Jag fick praktisera tyst, tyst då Mini sov i samma rum. De sista asanas gjorde vi tillsammans - han och jag. Nu har han blivit så mobil att han kravlade in under mig när jag gjorde Urdhva Dhanurasana. Inte så praktiskt men charmigt. Kände mig mycket nöjd efter asanaträningen! Fina, fina bakåtböjningar. Jag tror faktiskt att ju mindre jag har ätit kvällen innan desto bättre går mina bakåtböjningar på morgonen efter.

I helgen blev det lite upp och ned med besök och jubileumsfirande.

Men idag stod jag på mattan igen efter min pranayama. Det blev inte ett fullt asanapass då jag tappade lite fokus mot slutet men min tanke var att enbart göra solhälsningar denna morgonen och med tanke på att jag kom fram till Janu Sirsasana måste jag säga att det blev över alla mina förväntningar. Urdhva Dhanurasana gick jättebra idag också! Åh det känns skönt i kroppen.

De gånger det har gått långt, långt mellan asanaträningen har jag börjat få kännar i kroppen på kvällarna när jag lägger mig. Bra eller dåligt? Men det är i alla fall faktum och gör att jag blir än motiverad att hålla i gång min träning.

Nu ska vi resa iväg!

Ha det så gott!

Namaste!

Kommentarer
Postat av: Surya

Härligt med yogaträning! Ha det så bra på resan!

Kram kram

2008-07-07 @ 23:41:11
URL: http://suryanamaskar.blogg.se/
Postat av: Surya

Hej Yogini!

Hoppas du har en underbar semester! Jag har faktiskt gjort en ny blogg, blev så trött på den gamla.

Kramar

2008-07-12 @ 20:51:35
URL: http://poppelena.blogspot.com
Postat av: sandra

jag känner igen mej sååå i ditt liv.. har en liten son nu 6mån. Svårt och komma igång ordentligt efter graviditeten.Har praktiserat för både petri och lino under våren, men det är svårt att hitta energin när man sam-sover ammar och har 100% fokus på dom små!

mejla mej jätte gärna!om nama shiva!

2008-07-15 @ 13:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0