Längre...

....blir dagarna för var dag som går! Hurra! Kollade precis in den klassiska solfilmen på SVT.se och nu är dagarna drygt 20 minuter längre jämfört med förra veckan!

Hurra!

Jag älskar våren och nu är den äntligen på väg.

Med våren kommer ny energi! Jag tycker till och med när våren närmar sig att jag kan höra, se, lukta och känna hur allt vaknar till liv igen efter vinterns dvala och mörka dagar.

Härom dagen när jag var ute med lillen på magen (superduper bra träning för rygg och för motionen - hurra för BabyBjörn!) såg jag blommor på körsbärsträdet samt grönt på några häckar! Ja, det är lite väl tidigt och kanske onormalt men jag blir ändå glad!

www.humanflowerproject.com
Bild hämtad från http://www.humanflowerproject.com/

Något av det häftigaste jag har upplevt i mitt liv är mitt besök i Japan under körsbärsträdsblommningen. Det var så vackert att det nästan gjord ont.

I ett hus som jag bodde en gång i tiden hade vi stora körsbärsträd precis utanför köksfönstret och jag blev så glad varje år de blommande (jag blir bara glad av att tänka på dem). Som tur är har vi några körsbärsträd inte långt ifrån vårt nuvarande boende som jag tittar ofta på och följer blomningen (som ofta är kort men intensiv och alldeles, alldeles underbar!).


Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0