Pias mamma har...

...så rätt:

"Du kan bli vad du vill, bara du vill det tillräckligt!"

Så det är aldrig för sent att stretcha, bli förälskad, sjunga, dansa, måla, spela elgittar, fara ut på havet, klä sig i glitterkläder, säga förlåt, ta för sig ...... leva livet full ut....

Vad gäller leva i nuet och TA VARA PÅ TIDEN har Greta 83 år sagt följande:

"Du vet jag planerar ingenting, jag bara lever här och nu. Jag köper inte ens längre gröna bananer på Konsum längre, man vet ju inte om de hinner mogna,"

Lev livet NU!


Namaste!


Hämtat från Pia Johanssons sommarprogram i P1 sommar.

Kommentarer
Postat av: Surya

SÅ sant! Va bra Pias program var!!!

Du har inte något tips på ett bra yogaretreat eller liknande i Indien / Thailand? Jag vet att du utbildade dig i Thailand (visst?) men jag hade mer tänkt mig en månad med bara yogaträning och meditation..

hoppas du mår bra idag! Kramar

2008-08-06 @ 10:53:13
URL: http://poppelena.blogspot.com
Postat av: Yogini

Hej Surya!

Jag har svarat i din blogg!

Namaste!

2008-08-06 @ 11:13:16
URL: http://yogini.blogg.se/
Postat av: Svar: Surya

Tack!!! Jag har faktisk vart inne o kollat på sivanda yoga, det känns som ett seriöst ställe!!!

Var inte det stället du var på i indien bra? sånt e så svårt att veta!

jag kan tänka mig att indien kan vara jobbigt mentalt sätt. Lite funderar jag på åka till Chiang Mai, Thailand på agamayoga.com, just för att det är enklare, billigare och känns mer tryggt. frågan är om det ger lika mkt?

TACK!!!!'



kramar

2008-08-07 @ 09:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0