Min kloka mamma...

...gav mig några tänkvärda tankar....

Just nu känns det upp och ned i mitt liv för jag har inte hitta några rutiner ännu men det kommer nog....rutiner mellan mig och Mini och mellan mig och mitt yrkesliv...men det kommer nog som sagt!

Det har gått 9 (!!) månader sedan Mini föddes och under denna tid har jag fått ägna full tid på honom och mig. Jag menar vilken omställning att bli mamma och ha en annan person som man ansvarar inför! Ja jag har en underbar partner och en fantastisk familj som hjälper till men det är något speciellt ansvar som jag känner inför Mini.

För bara några få årsen var jag student, sen blev det yrkesliv under vilken tid jag sökte efter att "hitta hem" till ett yrkesliv som passade mig, sen blev jag gravid, sen 100 % mamma och nu försöker jag ta in mer och mer av yttervälrden och förbereda mig inför ett aktivt liv utanför hemmet. Det gör att jag känner mig splittrad för nu, 9 månader senare, är jag både mamma och yrkeskvinna. Var är fokus? Det är en helt NY roll som jag måste hitta hem i och det kan nog ta ett tag. För jag vill ju ha ett vuxenliv vid sidan av mitt mamma-barn-liv.

Hur får jag tiden att räcka till? Mini, mitt yrkesliv, träning, hemmet, partner, familj, vänner etc!? Ja priortering... En sak som är skönt att veta är att något som är rättvist här i livet är att vi alla har 24 timmar per dygn, varken mer eller mindre. Tala om rättvist!

Det gäller väl att försöka skaffa någon form av tunnelseende så jag verkligen är i nuet med vad jag än tar för mig. Utmanande. Det gäller okcså att försöka hitta orken. Inspiraitonen finns men inte altlid orken. De senaste veckorna har jag känt mig konstant trött och slut. Jag ogillar verkligen den känslan.

Nåja, jag ska göra "vuxen"grejer i helgen även om jag känner mig kluven inför kursen jag ska gå så träffar jag iaf nya människor och det är altlid kul!

Jag hoppas orken, rutiner och vad mer som krävs rinner till om någon vecka eller så! ;)

Mitt mål är iaf att bli mer i NUET! Än mer än vad jag är nu.

I morse skulle jag yoga. Fem minuter innan jag steg upp kallade Mini. Sen somnade jag såklart bredvid honom. Men jag behövde väl den extra sömnen. När vi vaknat försökte jag göra några asanas men det blev snarare konstant avbruten stretching än yoga....men ja, ja alltid något. Nu är det verkligen utmanande att yoga med Mini för han är inte still en sekund och han vill helst ligga på min matta precis där jag ska sätta fötterna eller händerna eller så ska han kolla in en sladd eller garderoben eller växten...ja allt det där han vet att han inte får göra... Han är för fin!

Glad helg!

Namaste!




Kommentarer
Postat av: Nina

Nuet är bra. It's a good start :)

Ibland surrar det bara runtomkring och man står inte riktigt stadigt någonstans. Skönt då att veta att det tids nog blir balans, inte minst för att man yogan att ta till.

2008-09-02 @ 17:40:36
URL: http://solhalsning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0