Urdhva Mukah Svanasana

Vi övade mycket på Urdhva Mukah Svanasana under helgen med Stefan.

Han poängterade att det är viktigt att

Händerna är strax under axlarna
Få fram bröstbenet.
Sänka axlarna
För ihop skulderbladen
Insidan av armbågarna pekar mot varandra
Hälarna pekar rakt upp mot taket och inte ut mot sidorna
Lyfta knäna mot taket

Blicken på näsan och att INTE böja huvudet bakåt, vilket jag som tur redan har arbetat bort (Genom att ändra fokuseringspunkt från tredje ögat till nästippen får huvudet och nacken en mjukare böjning i Urdhva Mukah Svanasana).Att böja huvudet bakåt är för dekoration, vilket man kan göra när man verkligen BEHÄRSKAR Urdhva Mukah Svanasana - vilket de flesta av oss inte gör.

Namaste!


Kommentarer
Postat av: Surya

En fråga till ;-) Jag förtår inte hur man kan hålla blickpunkten på nästippen, jag får ont i huvudet och blir yr. Usch jätteotäckt!

2008-04-09 @ 10:07:51
URL: http://suryanamaskar.blogg.se
Postat av: yogini

fokuserat inte hårt på nästippen utan försök SLAPPNA av i blicken!
men fungerar inte det så fokusera strax framför dig istället för du ska INTE få ont i huvudet och bli yr!
namaste!

2008-04-09 @ 10:50:20
URL: http://yogini.blogg.se
Postat av: Surya

jag läser till friskvårdspedagog ;-)
kram

2008-04-10 @ 19:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0