Ok...

....yogapass.

Jag började med att vila på soffan  - en lyx jag inte fått göra det senaste halvåret. Men efter några minuter hade jag ändå inte ro att ligga där (trots trötthet). Så jag tog på mig yogakläderna och började med lite yin yoga framför datorn. Ja jag vet inte det mest optimala... ;) Oh well vem är perfekt?

Efter dryga 20 minuter av yin yoga vaknade Mini och ville ha mat och klädbyte. Sen försvann grabbarna ut så jag har fått genomföra mitt ashtangayogapass.

Vad gäller ashtangayogan så var andningen allt annat än regelbunden.... Solhälsningarna gick jättefint. Utthita Trikonasana A & B och Utthita Parsvakonasana A & B var kämpiga. Efter Stefans korrigeringar av mig i dessa ställningar har de blivit otroligt utmanade för mig igen. Utthita Trikonasana B fick mig att både bli uppgiven och arg för jag höll hela tiden på att tappa balansen - hm...kanske pga ofokuserad andning.

I övrigt flöt det på bra. Hoppade över vinyasa mellan sidorna. Stannade vid Navasana. Urdhva Dhanurasana var jättefin.

Minikort avslutande. Jag tycker inte de känns bra så jag gör bara de som jag tycker känns ok för kroppen. Jag har inte hunnit få hjälp med att komma rätt i dessa ställningarna och vill spara min nacke tills jag gör dem korrekt.

Det är STOR skillnad att träna hemma igen. Men jag GÖR det åtminstonde även om det inte blir lika fokusera som i yoga shalan. Små bäckar små (&regelbundenhet) och det (kommer att) ske(r) en förändring....

Nästa gång ska jag nog ta fram min DVD igen och träna med den. Kanske blir det lite mer fokus då (men jag lämnade aldrig yogamattan idag så det är ett gott tecken!).

Namaste!

YT 12

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0