För mig innebär....

...yoga förändring. Både mentalt och kroppsligen. Genom att utöva yoga dagligen så förändras kroppen - den blir starkare och lättare och mer energisk. Positiva egenskaper. Efterhand som jag har yogat mer och mer har andra förändringar tagit plats såsom mat, mitt sätt att tänka, mitt sätt att leva. Till exempel så försöker jag, efter ett yogapass, att ta med mig yogan in i resterande delen av dagen när vardagens utmaningar står inför mig. Ibland funkar det ibland inte. 

Något som hände idag som aldrig hänt tidigare är att jag kom riktigt djupt i Mari D. Jag binder inte men jag lyckades komma med axeln intill knät så att jag kunde sätta handen under foten på det böjda benet och sen vrida överkroppen, lyfta både bröstkorgen och blicken ordentligt. Wow! Helt själv. Ingen assistans! Så roligt.

Vad gäller Mari A och B har jag tagit mig ett "steg tillbaka" och försöker komma djupare in i ställningarna vilket innebär att jag inte kan binda längre utan får ta hjälp av ett "rep" (eller min yogaväska). Jag tror att det är bra at jag har tagit det här steget tillbaka för det kommer bli lättare längre fram i serien när jag väl kan binda i denna nu djupare varianten av A och B.

Vad gäller mina framsteg i Mari kanske jag ska tacka Yinyoga som jag gjorde under ca 30 minuter framför TV:n igår kväll???

Jag trodde aldrig det skulle bli ett yogapass idag p.g.a. lite sömn men ett pass blev det och bra gick det. Ingen DVD. Bara jag och mattan och en sovande Mini. Nice! Jag skippar vinyasas mellan sidorna så jag hinner fram till Navasana. Jag gör en jättemodifierad och förkortad avslutande del men så är det just nu.

Det känns så bra!

Namaste!

YT 14

Kommentarer
Postat av: Surya

DU ÄR JÄTTEDUKTIG!!! Det är inte många mammor som får till 4 träningspass i veckan!!
Tack för att du introducerade mig till reluctantashtangi-blogg. Hon är underbar!
Sovsågott!! kram

2008-04-17 @ 22:10:08
URL: http://suryanamaskar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0