Träningsverk!

Jag kände mig utvildad när klockan ringde 05:30. 


B är sjuk så jag valde att stanna hemma och yoga. Stod i Samasthiti en kvart efter att väckarklockan hade ringt. 

Ooohh vilken träningsverk jag har idag!!!


Samtliga Surya Namaskaras kändes i alla muskler. Det blev inga hopp eller drastiska rörelser. 

Alla stående asanas fick bli halvdana för det värkte i kroppen och jag orkade inte pusha mig.  

Jag kom fram till Janusirsasana A sen gav jag upp. Var helt ofuskerad. Varför blir det så hemma? 

Valde att sitta och fokusera på andningen i fem minuter istället. Sen la jag mig ner på mattan och vilade en stund.


Namaste!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Yogini
Vill bara säga att din blogg är fantastisk. Jag läser den varje dag. Bor i 1 timme från Lund och är ibland förtvivlad över att det inte finns så stort yogautbud på min ort. Det är roligt att läsa någons tankar om yogan, då det ibland är svårt att "prata" yoga, det är för djupt! För någon som inte förstår, ibland är känslan så stark så man nästan börjar gråta.. Yoga är mitt djupaste JAg och jag kommer aldrig att sluta!

2007-02-20 @ 11:12:10
Postat av: Yogini

Kul att du gillar min blogg och att du hittat till yogan! Även om det inte finns ett större yogautbud i din närhet så handlar yogan om att vara medveten i nuet och acceptera sig själv för den man är!
Vi är alla fantastiska och viktiga människor!

Namaste!

2007-02-20 @ 14:02:02
URL: http://yogini.blogg.se
Postat av: Anonym

Apropos treningsverk.. har vondt i triceps etter dagens trening, ai ai ai.. og tror nok at mine lårmuskler vil be om nåde i morgen tidlig!! Men men, skal gjøre mitt beste likevel..!

2007-02-20 @ 15:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0