Veckans första träning

Idag var jag hos Yogamudra och tränade. Det gick sådär. Jag kände mig och känner mig faktiskt fortfarande jättetrött. Jag antar att det tar på kropp och själ att jag har dragit upp tempot ett par steg de senaste två veckorna så jag måste vara snäll mot mig själv. Huvudsaken är ju att jag tränar regelbundet så kommer ju resten..

Marichasana D går inte så bra...som vanligt....Förstår inte hur jag någonsin ska klara denna. Likaså är ju Parivritta Parsvakonasana tuff för mig. Vridningarna i ryggen vill inte och min höften känns stel och tung för att vilja öppna upp sig och förenkla ställningarna. Ja, ja tålamod...

Jag glömmer ibland att tänka på vad jag kan klara av...jämfört med ett år sedan så kan jag ju stå på huvudet utan problem, en längre stund samt utan någon som helst rädsla! Hurra för mig! Jag kan hoppa igenom...om än inte så vackert och graciöst så kan jag. Jag kan halvt-om-halvt hoppa tillbaka...när jag orkar..men jag har tekniken så jag övar så fort orken är där. Jag klarar av, även om det blir fler än nio andetag att SJÄLV rulla runt i Gaba Pindasana. Fast jag får fortfarande otäcka blåmärken på armarna vid armbågen...hm...inte vackert men vad gör man....Ja, jag skulle kunna göra listan lång över vad jag kan göra idag jämfört med för ett år sedan....trots detta är jag så ivrig att få utvecklas mer...hm tålamod var det ja!

Namaste! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0