Några dagars träningar

Igår, onsdag, glömde jag faktiskt helt ärligt av att träna. Jag hade inte en tanke på det när jag kom hem efter jobbet. Anledningen var nog att jag var helt enkelt vrålhungrig och mat var det enda som fanns i mina tankar. Maaaaaat! 

Så snabbt fixade jag en god spenatsoppa med kokt ägg. Lite avokado, bröd och rökt lax på en sidotallrik. Gott och mätt blev jag!

Så hur har de andra dagarna varit?

I måndags kom jag som vanligt inte upp på morgonen. 

Det blev således ett kortare pass på kvällen efter jobbet. Började med solhälsningarna, samtliga de stående ställningarna och sedan de avslutande ställningarna. Egentligen finns det inte så mycket att kommentera förutom:

Jag är glad att jag praktiserade.
Jag känner att börjar hitta mina bandhas allt oftare i mina framåt hopp.

Jag kände mig stark och modig i Sirsasana (jag är fortfarande lite skraj när jag gör denna asana – tänk för bara ett år sedan vågade jag inte ens göra den!)

 

I tisdags var vi fyra stycken som tränade hos M. Det gav bra energi och mycket värme. Jag svettades mer än vanligt såklart eftersom vi var fler som ångade upp värmen. Katten som brukar vara med oss var på trotsigt tonårshumör och attackerade min framsträckta fot i Janu Sirsasana. Det är härligt att ha katten som sällskap, hon är så söt och charmig.

 

I övrigt tycker jag att jag har blivit stark i Utthita Hasta Padangusthasana och får benet högt samtidigt som jag är relativt stabil i ställningen och känner mig stark.

Jag gillar fortfarande de stående ställtningarna mest.

Jag kommer riktigt djup i Paschimottanasana.

I övrigt har jag inte så mycket mer att kommentera. Övar på att gå ner i backåtböjningarna från stående. 


Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0