Suprise!

Igår fick jag till ett yogapass! Hurra så underbart gött. Jag var helt genomstressad (vet ej varför) igår som jag verkar vara varje tisdag. Märkligt. När sambon kom hem tog han lillprinsen med sig ut på en promenad och jag fick yoga i drygt en timme! Så skönt!

Jag har varit skadad i tån en vecka vilket också har begränsat mitt yogande även om jag har försökt lite grann. En tån ska ju inte hindra att man kan yoga.....

Yogan ger mig energi när jag är som tröttast. Jättemärkligt men så är det.

Jag drömmer om att få till 4 yogapass i veckan. Än så länge har jag inte lyckats men skam den som ger sig.

Min urdhva dhanurasana var jättefin igår och jag kunde till och med komma rätt djupt i utthita parsvakonasana och mari c & d på höger sida! WOW! Fördelen att dels vila några dagar skulle jag tro dels att träna på kvällen.

Jag har hittat två bloggar som håller mig uppe när jag känner mig tung:

The Reluctant Ashtangi som visar att "do your practice and all is coming" faktiskt är sant!

och

Zen Habits som visar att allt är möjligt bara man har lite struktur och gör en sak i taget. (Tack Surya för tipset!)


Livet är lite oberäknligt nu med en liten människa i hemmet, men det är nästan bara roligt. Jag har fått ändra på mycket av hur jag lever, till det positiva. Jag jobbar på att bli mer effektiv och att göra en sak i taget!

Namaste!

Kommentarer
Postat av: Surya

Jag förstår att det kan vara lite frustrerande att inte ha tid att träna så mkt som du vill, men något jag tycker du sköter superbra är att du efter varje yogapass verkar ha NJUTIT så mkt av passet! Det känns som du - när du väl hinner med att yoga - verkligen gör det fullt ut, och det är ju då det ger som mest! JAg, som försöker yoga varje morgon, kan känna ibland att jag bara gör lite si och lite så och nästan hafsar ihop ett yoga pass och gör det lite halvhjärtat ibland. Har du ngt tips på hur jag kan bli mer medveten och närvarande i min yogaträning?
JAAA, visst är zenhanits underbar??? Har du sett att där är ett forum oxå? Jag har skrivit ett inlägg där faktiskt om mitt mål för mars. Det blir lite mer verkligt då.
Ha det nu så bra så länge, så hörs vi snart!

Namasté

2008-03-05 @ 16:04:47
URL: http://suryanamaskar.blogg.se
Postat av: Surya

jag fattar inte...jag har skrivit en hel del inlägg till dig som inte verkar komma upp!!! så detta e bara testingtesting

2008-03-05 @ 18:36:02
URL: http://suryanamaskar.blogg.se
Postat av: Surya

Hej igen!Jag antar att det är så att det tar en liten stund för inlägget o komma upp.
Du..kan inte du skriva lite mer om vad Ashtanga yoga egentligen är för ngt? Jag har läst lite om det men får ingen riktig klar bild. Jag läste ngt om Ashtanga Primary Asanas eller ngt liknande. Dvs att det var ca 75 asanas som skulle utföras i en särskild ordning varje träning. Hur e det med det?
Kram

2008-03-05 @ 18:49:57
URL: http://suryanamaskar.blogg.se
Postat av: Yogini

Surya - jag måste godkänna inläggen innan du ser dem.
Jag ska skriva några rader om ashtangayoga så fort jag hinner! Ha tålamod med mig!
Ja jag njuter verkligen av mina yogapass men det har tagit många, många, många yogapass att nå dit. Så igen ha tålamod Surya!
Namaste!

2008-03-05 @ 19:48:41
URL: http://yogini.blogg.se
Postat av: Surya

Haha..ojdå! Lite ivrig där kanske. Ledsen för det :-) Ska jobba på mitt tålamod!
Ha en underbar helg!!!
Namasté

2008-03-06 @ 14:55:57
URL: http://suryanamaskar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0