Struktur

Tack vare min lillprins och ZenHabits verkar jag sakta men säkert få struktur på mina mål och ambitioner. Det känns helt galet men det verkar fungera.

Ett mål i taget.

Ett fokus.


Jag har massor av mål och ambitioner men nu betar jag av en sak i taget. Tidigare har jag "aldrig" fått något klart har det kännts som. Men nu känns det som det händer grejer!

Jag har ett karriärsmål och ett "hemma-mål" som jag arbetar med parallellt. När de är klara kan jag börja på nästa mål.

Jag har som ambition att arbeta med ett karriärsmål och ett hemma-mål då jag tänker arbeta med dem vid olika tidpunkter på dagen/i veckan.

Mitt första karriärsmål har jag klarat av så långt som jag kan arbeta med det själv. Nu ligger det i andras händer, vilket innebär att jag nu får gå över på karriärsmål 2. Samtliga karriärsmål leder fram till mitt STORA mål.

Mina hemma-mål innebär att jag i slutändan vill få mer tid över till mina favoritkillar!

Jag har också bestämt att titta mindre på TV och surva mindre på Internet för jag får ju ALDRIG igen den tiden som jag spenderar framför dessa "dumburkar". Däremot ges det massor tillbaka av att göra något produktivt och/eller spendera tid med min familj. Detta beslut känns så bra!!

Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0