Lekfullt, långsamt och försiktigt

Efter ett litet äventyr igår är både jag och lillprinsen lite trötta. Så vi har tagit det lugnt så här långt idag.

När han slumrade till i förmiddags passade jag på att rulla ut yogamattan. På mattan provade jag på ett lekfullt, långsamt och försiktigt sätt några Surya Namaskara A och en B. Åhhh det var helt fantastiskt skönt för kroppen! Det var verkligen en märklig känsla att inte ha lillprinsen i magen.
Jag kände mig rätt tung i kroppen, trogligtvis p.g.a. tappade muskler..... Mina vadmuskler kändes som de hade krympt en storlek. Åh det kändes i och för sig så för de flesta musklerna. Förhoppningsvis går det rätt fort att återhämta mig till min tidigare styrka och flexibilitet när jag väl sätter igång och tränar regelbundet men det här får verkligen mig att förstå hur det är att vara nybörjare....


Namaste!


Kommentarer
Postat av: mimi

åh, jeg er så inspirert! Skal starte med yoga neste uke. Har til nå gått lange turer med vognen og kjenner at musklene liksom bare er borte... gleder meg til å kjenne yogaen hjelpe mot stive skuldre og vond rygg (pga ammingen, finner ingen ergonomisk bra stilling så langt)...

2008-01-17 @ 00:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0