Damm och frustration...

Ja då har jag lyckats ta mig igenom ett enormt slarvigt, okoncentrerat och tungt yogapass. Det blev ej samtliga stående - orkade inte göra Utthita Parsvakonasana B - det gjorde för ont i kroppen. Jag klarade inte heller av att göra Parsvotanasana för bara tanken fick mig att få ont i hela överkroppen.

Jag blev supervarm bara av att göra några få asanas - förkylningen som spökar i kroppen?

Väl sittande blev det enbart 3 asanas. Orkade inte mer.

Positivt:
Härlig befrielse i nedre delen av ryggen när jag gjorde solhälsningarna och kom upp i urdhva mukha svanasana.
Fantastiskt skön befrielse i ryggen när jag vred mig i Janu Sirsasana A

Urdhva Dhanursana var för tung.

Förmodligen är det förkylningen som spökar i kroppen och får varje led att göra ont.

Jag känner stor frustration över att jag inte kan koncenterera mig mer och genomföra ett yogapass. Koncentrationsvårigheterna bestod bl.a. damm överallt, tvätten som borde vikas, sovrummet som borde städas, damsugning som borde göras, väska som borde packas upp och tusen andra hemmasysslor som jag hela tiden ser i en ögonvrån under passet. Plus lillen som skrålar, hostar och snorar.

Hade jag varit i en yogashala hade det inte varit några problem trots förkylningen för då hade jag kunnat lägga all koncentration på ett ställe. Nu är jag helt splittrad för tvätt, städning och övrigt kan ju vänta!

Jag behöver komma hemifrån!!!!

Jag behöver få yogainspiration!

Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0