Vattnets dolda budskap

I helgen har jag läst en enormt fascinerade bok. Jag blev introducerad till ämnet i Thailand genom dokumentärfilmen "What The Bleep Do We Know?". Jag var för okoncentrerad (trötthet? igen svensk text?) för att kunna se klart filmen och följa med i tankesättet så jag vill gärna se om och se klart hela filmen. Jag kan faktiskt rekommendera den.




Det som fastnade från filmen var Masaru Emotos fotografier av vattenmolekyler som visar sambandet mellan vår kropp, vår hälsa och vår värld. Masaru Emoto har upptäckt att vattenmolekyler påverkas av våra känslor, tankar och ord......och eftersom du och jag består av minst 70 % vatten påverkas vi också av tankar, ord och handlingar, vilket Emoto påvisar på ett sätt som ingen tidigare kunna påvisa. Boken har enormt vackar bilder och ger ett nytt perspektiv på att se på livet, världen, miljön och våra själar. En bok som varje medborgare borde läsa och fundera kring. Emotos visar med hjälp av fotografier hur positiva respektive negativa ord påverkar vattenmolekyler att skapa olika former och mönster.

Hämtat ur Emotos bok : "Vattnet - eller blodet - i en sjuk kropp ha vanligen stagnerat. När blodflödet upphör börjar kroppen förruttna och om blodflödet i hjärna stoppas kan det vara livshotande." Tack vare yogan ser vi till att just få igång blodflödet i kroppen och påsåvis minimera risken för att få en sjuk kropp. Genom att öka blodflödet i kroppen och ökar vi vårt immunförsvar. Tack vare ökat blodflöde får vi också mer blod till hjärnan och övriga delar av kroppen som får oss att må bra. Vi får helt enkelt igång postivia känslor i kroppen som får oss att må bra! Yoga handlar om rörelse, förändring och flöde! Precis detta skriver även Masaru Emotos om i sin bok! Heja yogan!

Vattnet fungerar också som ett transportmedel för energin i hela kroppen. Genom yogan öppnar vi upp energikanalerna i kroppen och gör det således enklare för energin att flöda fritt genom hela kroppen = vi mår bättre.

Orden "tacksamhet och kärlek" ger en fulländad kristall - så börjaoch sluta dagen genom t.ex. en kort stund sitta och sluta dina ögon skänka tankar med tacksamhet och kärlek till din omvärld. Det skapar ringar på vattnet som ger en bättre, skönare och vackrare värld att leva i!

vattenkristall

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hejsan
Kul att hitta din blogg då jag delar dina intressen.
Har hört om detta med vattenmonekylerna och inget jag finner konstigt alls. Kvantfysik är något som man borde höra mer om över huvud taget.
Kommer hit fler gånger...
Mvh
/Ingela

2008-01-14 @ 13:29:31
URL: http://blogg.kvinnokraft.net
Postat av: Yogini

Hej Ingela!
Jag håller med dig Ingela och det är otroligt magiskt det här med vattenmolekylerna. Tänk att friskt vatten är så vackert!
Jag tänker kika på din blogg när jag får liten stund över! Och du är så välkommen tillbaka till min lilla blogg som uppdaters efterhand som jag har tid och kraft över!
Namaste!

2008-01-14 @ 15:24:48
URL: http://yogini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0