Känningar i höften

Min träning har helt legat på is den senaste veckorna. Jag har för ont i min höft för att göra några som helst större kraftansträgningar. Tröttheten börjar ge med sig så jag försöker fokusera på mina andningsövningar istället - såklart inte sittande i någon form av lotus eller skräddarställning för då skriker höften! Men nu är det inte så lång tid kvar. Sen hoppas jag att babyn ska ge mig lite tid och ork att få ta upp min träning igen - men självklart ska jag låta kroppen vila minst 4-6 veckor efter förlossningen. Tänk på att amningen är en positiv effekt för att snabbare återställa kroppen och förbereda den för "normala" livet igen som självfallet för oss yogisar innefattar yogaträning.

I övrigt har min hemdator haviererat så det blir lite skrivande på lunchen nu....men ny dator är beställd....det ska bli trevligt med en uppfräschning.

Glöm inte er egen träning.

Solhälsningen i sig har nästan samtliga 8 delarna i sig - asana, pranayama, pratyahara (med hjälp av dristhi), dharana och dhyana.

Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0