Laddar...

...inför den stora dagen. Det har varit full fart de senaste två veckorna. Idag var faktiskt första dagen då jag inte hade något inbokat i almanackan. Det resulterade i att min sambo inte fick liv i mig på morgonen utan jag fick en ordentlig sovmorgon. Inte nog med det somnade jag igen på eftermiddagen. Så det har inte blivit många knop men jag tror jag behövde / behöver vila.

Ja Mimi du är verkligen värd att vila och yogan finns alltid kvar! Ta hand om kroppen - nu ska du förbereda dig för en stor utmaning. Passa på att träna andningen och kanske lite meditiation istället för fysiska asanas.

Jag är lika nyfiken som du hur det kommer att bli med yogan när det finns en baby i huset. Allt jag kan säga är att man får ta till all hjälp man kan från partner, vänner, familj och släkt! Likväl som många går på gym för att komma i form efter graviditeten får vi se till att ta oss tid till att yoga i ett eget rum när partern passar den lille. Dock ska du inte börja yoga igen förrän 6-12 veckor efter förlossningen då kroppen inte är redo förrän dess. Det sägs också att amningen är jättebra för att återställa bäckenet efter förlossningen.

Trevlig kväll!

Namaste!

Kommentarer
Postat av: mimi

Takk for kommentar! Du har nok rett. Og det kan nok være deilig for mammas psykiske helse å få lukke døren til et eget rom og trene yoga etter 6-12 uker med et spebarn.. gleder meg også til å gå lange turer med barnevognen, håper ikke det blir så kaldt i begynnelsen at vi må utsette det i ukesvis. Og så gleder jeg meg til mor og baby yoga timer man kan begynne med fra uke 6 etter forløsningen. Sikkert kjempekoselig!

2007-11-24 @ 11:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0