Vilodag med andningsövning

Idag gav jag mig själv paus från yogan.

Gick upp i god tid och satte mig på vardagsrumsmattan med ansiktet vänt mot våra stora fönster så att jag kunde känna morgonljuset på mitt ansikte medans jag blundade och gjorde en ny form av andningsövningar.

Jag har svårt att koncentrera mig på andningen under en längre tid så jag har som mål att minimum sitta helt koncentrerat i fem minuter morgon och kväll. Faktiskt lättare sagt än gjort för mig.

Jag påminner mig dock hela tiden att i början klarade jag inte av att göra Ashtanga yoga ensam hemma men med regelbunden träning och tålamod klarar jag det mesta!

Det gäller att ta små, små steg framåt hela tiden.

Ja på tal om steg så måste jag bestämma vart jag vill sätta mitt nästa steg i övriga livet. Huhua men det gäller att lyssna på magkänslan. Jag behöver bara få lite lugn och ro omkring mig så jag hör vad min magkänslan säger!

Snart dags för kvällens andningsövning!


Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0