Jag praktiserade

Idag stod jag på mattan prick klockan 0600 tack vare att jag var tvungen att åka och låsa upp vår "shala" samt på ren vilja. Jag sov mig nog igenom större delen av yogapasset. Hahhaa! Inte det minsta trött i kroppen men ögonen ville knappt vara öppna och jag orkade inte göra något extra. Tack, tack, tack för att jag var tvungen att åka iväg för hade jag varit kvar hemma hade sovit i en dryg timma extra. Visst det blev inget fantastiskt yogapass men jag gjorde det.

Jag var där.

Jag praktiserade.


En del av Ashtanga yogan som jag tycker är fantastiskt är just att man reperterar sekvensen så att det blir kroppsminne tillslut. Så när jag tränar behöver jag inte tänka på nästa asana utan kan koncenterera mig på den asanan jag är i nu samt min andning. (Sen kan jag, som idag halvsova igenom passet...hhiiihii!).


Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0