Balans och harmoni!

Åååh jag hade så många planer för gårdagskvällen då jag hade hela lägenheten för mig själv.
Hahhaa det slutade med att jag stupade i säng strax efter klockan 21.

Trots att jag la mig tidigt var jag inte människa att stiga upp på morgonen för min yoga.

Det gick inte. Snoozade nog i över en timma.

Så nu när jag fått tillbaka yoga-energin så är jag trött på ett annat plan!

Livet, livet, livet.

Jag vill ha balans!

Harmoni!

Tröttheten beror på jobbet dock inte p.g.a. arbetsbelastningen...

Men snart är det helg.

Och vacker väder!

Så det kan ju bara bli bättre!

Och yoga vill jag ju göra! Det är bra!


Namaste!


Kommentarer
Postat av: mimi

hei, hadde et veldig bra pass på fredag der jeg gjorde noen nye øvelser i den sittende serien - og i dag (søndag) er jeg fremdeles så støl i mine hamstrings at jeg ikke en gang kan gjøre en ordentlig solhilsen! prøver igjen i morgen.. hva kan jeg gjøre for å bli mindre støl etter trening?

2007-04-01 @ 10:51:48
Postat av: Yogini

Grattis till nya sittande asanas!
Det är nog mer vanligt än ovanligt att man blir stel i sina muskler när man får nya asanas att prova på.

Något nytt och ovant för kroppen helt enkelt.

Själv blir jag stel efter att få en ny utmanade asanas. Efter att varit på en Mysore klass (mer koncentrerad, får mer hjälp och tar ut mig mer) än när jag tränar ensam hemma. Jag blir också stel dagen efter ett pass när jag inte har tränat på ett tag. Likaså deltar jag på i en yoga workshop eller retreat blir jag också väldigt stel eftersom jag utmanar mig själv alltid lite extra vid dessa tillfällen.
De tips jag kan ge är att
1. Var snäll mot kroppen.
2. Ta det försiktigt på passet dagen efter (t.ex. börja med att göra solhälsningarna långsamt, långstam så att kroppen får tid på sig att bli varm)
3. Duscha riktigt varmt innan passet och värm upp musklerna (många rekommenderar att man just ska tvätta sig innan passet så att man är ren när man ställer sig på mattan i respekt till sig själv och andra - tänk på andra delen "Niyama")
Hoppas detta hjälper dig lite grann!

Var tränar du någonstans Mimi?

Namaste!

2007-04-01 @ 16:45:40
URL: http://yogini.blogg.se
Postat av: mimi

I Oslo på et fantastisk fint ashtanga studio. Utrolig inspirerende! Ja, får se på disse smertene som 'voksesmerter' i prosessen. Håper at jeg kan få trene i morgen tidlig, og skal kanskje unne meg en massasje denne uken dersom det fremdeles er stølt og ondt.. gratulerer med en bra trening, forresten! :-)

2007-04-01 @ 18:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0