Torsdagens yogapass

Min älskling hejade på mig att åka till Köpenhamn idag också och praktisera hos Yogamudra.

Jag hade ont i huvudet (troligtvis vätskebrist) när jag körde dit och kände mig trött. Ville egentligen inte alls och funderade på att köra hem och träna ensam. Men viljan vann över tanken. Jag bara körde på.

Väl där kändes det helt rätt. Jag satt en stund på mattan. Funderade på om jag skulle göra några yin yoga ställningar men kunde inte komma på några samtidigt som jag ville komma igång så att jag kunde komma hem i tid ikväll.

Vi var 3 yoginis och 1 yogi. Peter var instruktör.

Jag kände mig enormt fokuserad och hade en lugn, mjuk och skön andning (tänkte på Pettris ord om att mjuk andning ger mjuk kropp). Visst mina tankar for hit och dit men jag hämtade tillbaka dem hela tiden till mattan och min träning.

Jag tog det lugnt men jag kände mig så stark och flexibel. Efter kände jag mig som en ny människa. Stark, positiv och glad.

Yoga gör så gott för mig.
Jag önskade fler människor i världen fick uppleva detta.

Idag fick jag tala med min yogini-vän M som flyttade från Lund i julas. Det är bara så underbart att få höra en röst som ger så mycket energi över telefon och som är så härlig!

Det gäller att välja vänner som ger energi inte som tar energi!

Namaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0