Yogaträning # 2

Stort tack till NaYoPracMo! Utan den hade jag aldrig praktiserat idag.

I och för sig var jag inte så trött när klockan ringde i morse men jag ville inte gå upp för det var så skööööönt under täcket! Jag ville njuta de sista minuter av min julsemester!

När jag kom hem från jobbet ikväll tog jag först en varm dusch då jag frusit hela dagen.

Därefter startade jag min yogaträning. Det gjorde ont i benen eftersom jag har träningsverk efter gårdagens pass. Jag får alltid träningsverk dagen efter första passet efter ett längre uppehåll. Men efter 4 solhälsningar började kroppen mjukna upp.

Det är stor skillnad att träna på morgonen respektive kvällen . Personligen tycker jag bäst om morgonen för det ger en frisk start på dagen. Däremot är jag alltid mycket stelar på morgonen och jag har inte alls samma öppenhet och styrka i kroppen som på kvällen. Men jag tycker dock energin och friskheten som en morgonträning ger övervinner ett kvällspass.

Även idag tränade jag fram till Navasana. Huvudet kom djupt i samtliga Prasarita Padottanasanas! Nice. Nu på kvällen kom jag även rätt så bra i Parivritta Parsvakonasana.

Jag gjorde en "höftöppnare" i slutet av passet och kände att höften har faktiskt öppnat sig mer än jämfört med början på hösten så envis träning ger med sig!

På tal om envis träning så övade jag faktiskt på mina bakåtböjrningar idag och det gick förvånadsvärt bra. Min pojkvän var inte hemma så jag fick ingen hjälp av honom att komma hela vägen ner men jag kom djupare än vad jag trodde att jag kunde klara av! Bra!

Imorgon hoppas jag att jag orkar stiga upp för ett morgonpass. Det skulle kännas bra!

Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0