NaYoPracMo # 6

Idag har inte gjort någon fysisk yoga, vilket min kropp nog är rätt tacksam för. Det känns i kroppen att det har varit en intensiv vecka jämfört med julledigheten....

Jag kom överens med Yogamum att jag kan på lördagar, då det är den officiella vilodagen för "Ashtangis", utöva Pranayama istället för fysisk yoga. Pranayama ingår, precis som hon skriver, i de "eight limbs" av yoga.

Att öva andningsteknik har ju också positiv effekt på min fysiska yoga.

Allt hänger ihop. Det är just det som är så fantastiskt!

Så idag har jag utfört 15 minuters Kumbhaka Pranayama session. Jag var något ofokuserad men jag gav inte upp. Det gav bra med energi!


Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0