Yogamatters

Jag har igen beställt yogaböcker. Denna gång lyckades jag faktiskt glömma vad jag hade beställt...hahhaa! Men jag blev jätteglad när jag öppnade bokpaketet från Yogamatters.com. Där i låg bland annat "The heart of yoga" av T.K.V. Desikachar och "The Key Muscles of Hatha Yoga" av Ray Long och Chris Macivor. Den sist nämnde känns jätterolig och spännande att läsa. Anatomy och muskler (finns säkert ett finare ord för detta) vill jag lära mig mycket mer om. Detta blir nog kvälls- och jullektyr!

Jag kan varmt rekommendera att handla hos Yogamatters.com. Proffsig och hjälpsam kundservice, bra utbud av produkter och väldigt snabb leverans. Jag har bara goda erfarenheter av dem!

Yogamatters






Namaste!

Kommentarer
Postat av: Karin

Gick in och kollade. Fin shop! Vill ha en ekologisk yogamatta och en liten vit yogatopp! Gärna såna söta cerisa yogashorts också. Åh, så fint... (är lite fashionista ändå).
Jag yogar i gamla linnen och träningsbyxor, helt okej, men mhm riktiga yoga-anpassade!
Om jag börjar yoga två ggr/vecka i vår får jag belöna mig med ny matta och ett linne. Kanske shorts till sommaren.
Var på myosore första gången igår och blev hälsad med ett glatt MEN HEEEJ! av Annelie som länge tyckt att det är dags med det för mig... och hon hade nog rätt. Så skönt! Fastän jag glömde lite ordning.
Om jag går in här ofta kanske jag kan bli tillräckligt inspirerad för att våga köpa terminskort o bli en yogi ;-)!
Ha så mysig läsning. Anatomi/muskelboken lät jätteintressant!

2006-11-23 @ 12:27:46
Postat av: Yogini

Ja vem är inte en liten fashionista...hihii...men jag tränar också i gamla linnen och byxor. Anledningen är väl egentligen att jag har svårt att, iaf vad gäller byxor, hitta precis i den formen och materialet som passar min träning. De perfekta yogabyxorna för mig är i bomull (ekologisk?), 3/4-längd och tajta, gärna med någon rolig detalj och färg. Jag ska nog prova att inhandla ett par via nätet för jag kan inte hitta några i affärerna.
Jag vill också ha en ny yogamatta men jag säger precis som du att jag får nog vänta lite tills jag kommit lite längre i min egen yogaträning och kan belöna mig själv med en! ;)
Kul att du gillade Mysore..mysore är fantastiskt för då får man träna i sin egen takt och hinner fokusera på de asanas som är en utamning för just en själv. Att man glömmer ordningen i serien...ja det gör även den mest vane yogi/yoginin!
Jag gillar att ha blandningen av mysore, leddklass och egen träning.
Namaste!

2006-11-24 @ 15:52:22
URL: http://yogini.blogg.se
Postat av: Hans Husman

Jag skrev en liten guide över hur väljer rätt yogamatta att köpa. Jag lade länken till guiden URL-fältet.

Om du tycker att den är användbar vore det kul om du bloggade om den.

En del yogamattor är ju väldigt billiga men prioriterar inte miljön. Andra kostar mer men är miljövänliga. Det är ju bra att känna till skillnaderna så att man kan välja rätt yogamatta.

Lycka till med bloggen som jag tycker är bra. Det är kul att vi fått en blogg om yoga.

Vänliga hälsningar
Hans

2007-03-03 @ 20:24:54
URL: http://www.nyfikenvital.org/?q=node/1566

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0