Lång shavasana

Det var en trött yogaträning idag.

M mådde inte så bra i kroppen och valde därför att genomföra en "slow practice". Själv kände jag mig ok men trött både fysiskt och psykiskt. När jag kommit en bit in i första serien kände att kroppen bara orkade inte göra vinyasas mellan varje sida, så jag bestämde mig att bara göra vinyasa mellan varje asana. När det var dags för Marichyasana C var det som min kropp sa att nu måste jag få vila. Jag "slarvade" igenom Marichyasana D och Navasana. Sen fick det bli de avslutade asanas. Därefter la jag mig ner på yogamattan i Shavasana och drog min bomullsmatta över mig och vilade i 15-20 minuter. Ja, jag somnade. Det var skönt. Det behövde jag. Min yoga idag.

Kommentar på min Adho Mukha Svanasana så känns den redan mycket mer min och inte så jätteovanlig för min kropp. Ge mig en vecka och jag tror min kropp har vant sig.

Även om det inte var en full yogaträning idag så är jag lycklig. Lycklig att jag kom till yogamattan och utförde halva serien. Yogan ger mig massor av mycket energi och jag känner mig glad och positiv utav den. Jag märker knappt av att det är långa dagar på jobbet och långa kvällar med jobb, att det är mörkt när jag stiger upp och mörkt när jag kommer hem. Jag har min yoga och den ger mig glädje!


Yogabild

Foto från www.flickr.com

Namaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0