Katt

Kroppen kändes tung idag. Jag sov väldigt dålig i natt. Vaknade fyra-fem gånger. Vet inte riktigt varför. Men detta gjorde nog att mitt yogapass kändes tyngre än vanligt. Jag genomförde dock hela serien men tog inte ut mig hela vägen i varje asana. Det behöver jag inte heller. Huvudsaken är att jag genömför mitt pass.

Inget speciellt att notera mer än att mina vridningar i ryggen känns tryngre och tuffare än vanligt. Höften och benen känns helt ok.

Jag och M fick härligt sällskap av en liten galen kattunge under hela yogapasset. Kattungen kunde inte sitta still en enda sekund. Ena stunden var hon på våra mattor nästa stund i en skolåda för att i sen klättra upp på en hylla för att sen inte komma ner och således fick jama till sig uppmärksamhet från oss så att vi kunde rädda henne. Det är helt underbart att observa kattungen och se hennes nyfikenhet och totala otrötthet. Jag blir alldeles glad!

Usch, blev precis avundsjuk på en tjej som jag läste om som klarar mycket mer än mig trots att hon har tränat kortare tid. Ja, jag vet jag får inte bli avundsjuk och vi har olika kroppar men ändå...åh mina korta armar....åh mina stela höft och rygg...jag vet att jag inte får jämföra mig med någon annan och att vi är skapta olika men samtidigt är jag ju en människa född i västvärlden...lätt att man jämför sig med andra...Äsch nu för det räcka med självömkan. Imorgon är en ny dag men förhoppningsvis ett nytt yogapass.

Namaste!

P.S Jag tror mycket i min yoga som känns tung handlar om att jag inte har riktigt hittat mina bandhas...jag tappar dem speciellt i mina sittande asanas..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0