Här och nu

Igår på yogapasset var jag verkligen inte här och nu. Mina tankar var överallt utom på mattan. Jag kände mig rätt trött i kroppen men inte så mycket i sinnet. Jag tror jag var trött i kroppen för jag inte är van att träna tre intensiva pass på raken. Jag gjorde hela serien även om den blev slarvigt gjord men det var ok.

Något som jag glömde notera efter mitt pass med Gittan som assisterande lärare var att hon gav mig så uuuuunderbaaaar justering i Prasarita Padottanasana C. Jag kom riktigt, riktigt djup i denna asana med hjälp av henne. Det var helt suveränt. Åhh jag vill uppleva detta igen! Det var så skönt. Det stramade inte och det gjorde inte ont i höger arm/axel. Det är så det ska upplevas - helt avslappnat och meditativt.

Den andra asana som hon gav mig nya instruktioner i var Baddha Konasana. Här visade hon hur jag ska vrida fötterna än mer. Jag fick nästan kramp i armarna av att förska vrida fötterna mer än vad jag har gjort hittills. Vana för kroppen, jag vet.

Igår när jag tränade reflekterade i att jag kommer lättare och lättare i Supta Kurmasana och Bhuja Pindasana. Det visar på att med övning, övning och övning så ger kroppen med sig sakta men säkert.

Jag försökte göra Marichyasana D genom att sätta ena handen under foten som är i mattan men jag kommer bara inte runt. Jag fattar det inte. Hur ska jag göra för att sakta men säkert öppna upp höften och kroppen? Oh well, jag ger i alla fall inte upp!


Namasate!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0