Händerna närmare varandra...

Åh vilket fantastiskt väder Stockholm har idag!

Varm sol. 
Mörkt vatten.
Frisk vind. 
Röda kinder.
Pigga ögon.
Glada munnar.

Hurra!

Det blev mysore hos Ashtanga Yoga Skolan på Kungsholmen med Therese som assisterande yogalärare.

Jag var vädligt ofoksuerad. Tyvärr. Kanske för att det blev lite försent i säng igår och kanske för många glas vin till gårdagens middag. Tjejen bredvid mig fick mig också att tappa fokus för hon var väldigt duktig och jag kunde inte låta bli att följa med i hennes asanas. Jag önskade att jag var där hon är nu. Jag vet att jag inte ska jämföra mig med någon annan. Men. Ja, jag är människa och jag vill ju hela tiden bli bättre... Men så sa jag sa till mig att allt handlar om att öva, öva, öva så kommer jag snart vara där hon är. Det är en resa. En resa jag inte vill göra några genvägar i. Varje krök och hinder på vägen finns där för att lära och utveckla mig som människa.

Dagnes mysoreklass bekräftade att jag inte är i jättebehov av en yogashala eller lärare hemma utan mina stunder med M på veckodagarna är guldvärda och otroligt sköna. Jag utvecklas fantastiskt mycket tillsammans med M. Vad jag behöver, i dagsläget, är en inspirerande yogakompis att träna tillsammans med.

Det jag önskar allra mest just nu, förutom att jag får en lika bra yogakompis som M att träna med på morgonen i vår, är att få åka på ett intenstivt retreatläger. Jag känner att min kropp skulle behöva intensivfokus i min asanas just nu.

Höjdpunkt idag var Parivritta Parsvakonasana då jag för första gången kom djupt i denna asana på båda sidorna. Wow! Det har aldrig hänt förut! Jag är på rätt väg. Marichysana D är dock fortfarande en jätteutmaning för kroppen och sinnet. Janu Sirsasana C på vänster sida har släppt en massa och jag är påväg att komma djupare i denna asana. Nice.

Susanna har flyttat ihop mina fötter, M har flyttat mina fötter längre bak och Therese har idag flyttat mina händer närmare varnadra. Jag känner mig helt vilsen i min Adho Mukha Svanasana. Ny muskler att aktivera för att hålla mig korrekt i ställningen efter att jag har fått flytta fötterna och händerna till nya lägen som min kropp inte är van vid. Spännande att se hur min Adho Mukha Svanasana kommer att utvecklas med mig.

Urdhva Dhanursasana var jätteskön idag och jag kom riktigt högt upp idag .Inga spänningar i vänstra axeln. Nice.

Jag måste bygga upp mer styrka så att jag orkar stå längre i Sirsasana och inte behöver bli trött och således rädd för att ramla. Rädslan gör att jag inte står så länge i denna asana och således hinner jag inte bygga upp min styrka...men jag ger mig själv jättemycket beröm när jag i alla fall har stått i Sirsasana.

Efter yogan gick jag och brunchade med min vännina på Vurma på Kungsholmen. Supermysigt kafé med god och fräsch mat som för tankarna till yoga!



Namaste!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Hej! Jag hittade till din blogg idag via Google, eftersom jag är nyfiken på yoga.
Intressant läsning! Ha det bra.

2006-11-26 @ 20:58:01
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Yogini

kul att du uppskattar min blogg. jag skriver för att hålla igång min egen yogaträning och för att motivera mig själv! en plats att samla tankar och funderingar. kul om bloggen kan motivera andra också!

2006-11-27 @ 09:38:24
URL: http://yogini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0