Fötterna närmare varandra

Vaknade i morse och kände inte riktigt för att köra till Astanga Yoga Skole i Köpenhamn och träna. Låg en stund i sängen och funderade över om jag skulle åka eller om jag skulle genomföra ett yogapass hemma. Men jag så insåg jag att jag skulle bara bli besviken på mig själv om jag inte åkte dit. Så upp kom jag, slängde i mig en macka, drack lite juice och sen var det iväg.

Det blev ett bra pass och jag är så glad nu i efterhand att jag kom iväg för det gör så mycket för min träning att få justeringar, assistans och coaching av min lärare Susanna.

Susanna flyttade mina fötter närmare varandra i Adho Mukha Svanasana, vilket kändes jättemärkligt efter alla år när fötterna antaligen stått mer än höftbrett isär. När jag sen hoppade fram i Uttanasana B gick det mycket lättare nu när fötterna var närmare varandra. Enormt häftig känsla! Ska bli spännande att se hur det känns i nästa yogapass.

I övrigt var yogapasset rätt så normalt. Jag fick som vanligt assistans i de asanas som är tuffa för mig (läs alla asanas med vridningar...plus Supta kurmasana). Idag fick jag faktiskt väldigt bra justering i Supta Kurmasana och jag kunde nästan sätta samman händerna på ryggen! Garbha Pindasana gick också fantastiskt bra! Jag kom också mycket bra upp i Setu Bandhasana och sträckte ut ordentligt.

Jag var rätt så fokuserad under hela yogapasset och blev inte så distraherad av de andra. Bra framsteg för mig.

Susanna la mycket tid på att hjälpa mig med Urdhva Dhanurasana. Jag fick äntligen lite aha-upplevelse och börjar nu förstå hur jag ska öva på att gå ner från stående till Urdhva Dharnurasan. Nu fick jag motivation till att börja träna på mina bakåtböjningar igen! Ett par tips Susanna gav mig var att ha benen lite bredare isär till att börja med och  pusha höften framåt mycket, mycket mer än vad jag gör idag.


Namaste!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0