Sleeping yoga

Tro det eller ej men idag stod jag på mattan kl 05:30!

Jag slängde på mig yogakläderna och kastade ut mattan på köksgolvet (värme i golvet...) och började snabbt med första solhälsningen så att jag inte skulle ångra mig.

Det blev solhälsningarna och samtliga stående.

Jag gick inte ifrån mattan en enda gång...var på väg men jag stoppade mig själv.

Det kändes nästan som jag sov mig igenom hela passet men det var bara så skönt för kroppen att få sträcka ut och vrida på sig.

Jag klarade inte av att göra de avslutande ställningarna för kroppen var så tung så jag kom inte ens upp i skulderstående.

Sen efter en dryg halvtimma...smög jag tillbaka till sängen och sov en timma till.

Men jissis vad nöjd jag känner mig.

Även om det inte blev hela första serien så yogade jag i alla fall.

Om jag kämpar på så kan det bli en rutin av detta också att jag träna hemma på morgonen. Små, små steg varje dag!

Bra start på dagen helt enkel!

Och bättre blir det. Lunch med kollegor från förra jobbet och middag med en vän jag inte har sett på sex år! Spännande!


Namaste!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0