Leeeeeedig!

Nu ska jag vara ärlig, men det har nog också märkts på mitt "bloggande", att jag inte har utfört yoga sedan julafton! Jag har bara tagit det lugnt, ätit en hel del onyttigt (fast nu knaprar jag på en god morot) och läst biografier. Detta är också en slags yoga tycker jag...bara det inte pågår för länge så att jag blir helt förslappad! 

Jag fick helt underbara yogakläder i julklapp från I Love Yoga av mina svärföräldrar. Jag längtar efter att få träna i dessa fina kläder (ett smakprov syns på bilden nedan, där vissa bilder är hämtade från I love yoga och vissa bilder är privata). Jag har ett linne från dem sen tidigare och som jag har haft på mig så fort jobbet har varit slut för dagen eller när det varit helg. Jag känner mig både klädd och avslappnad i detta linne! Jag tror jag kommer göra det i de nya kläderna också. 


Iloveyoga


Självklart fick jag massor av fina yogaböcker också! Min mamma älskar att ge bort böcker i julklapp, vilket jag uppskattar! Så det blev en fin "coffe table book" som heter Mysore Style. Galet fina bilder och galet konstiga positioner vissa gör på bilderna. Ibland ser det ut som cirkuskonster. Alla ska nog inte titta i denna bok...särskilt inte de som är mest skeptiska mot yoga i allmänhet och Ashtanga yoga i synnerhet. 

Jag fick också en fin bok om T Krishnamacharya som heter The Yoga of the Yogi - the Legacy of T Krishnamacharya. Jag har tyvärr bara hunnit bläddra i boken (kan avslöja att även här finns något galna foton).

Jag fick även en mer "teoribok" som heter Asan Pranayama Mudra Bandha och som jag heller tyvärr inte haft tid att läsa. Men det kommer flera helger i januari och februari som jag kan sitta inne med en varm filt,  en kopp med gott chaité i och mina fina yogaböcker. Lite teori krävs även om Pattabhi förespråkar att det är 99 % practice and 1 % teori


Julböcker


Mitt närmaste yogapass blir nog tidigast på söndag. Det kan bli ett bra avslut på år 2006. 

Namaste!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0