Jippi!

Jippi!

Jag kom upp idag! Hurra vad bra jag är!

Jag gjorde mina solhälsningar och det kändes bra!

Därefter gjorde jag samtliga stående asanas. Jag tog inte ut mig och jag stod nog inte alltid fem andetag i samtliga asanas men jag gjorde dem. 

Jag var där. 

Jag var på mattan. 

Jag gick bara ifrån mattan en gång och pysslade med annat! En gång bara! 

Jag vaknade innan klockan. När klockan sen ringde 06:15 mös jag i fem minuter innan jag steg upp och ställde mig på mattan. 

Det varma skenet från adventsljusstakarna höll mig sällskap.

Det var mörkt ute. 

Det var rofyllt att träna. Jag fick energi! 

Jag hade jättesvårt att göra de avslutande asanas. Jag fick riktigt ont i övre delen av ryggen när jag försökte göra Salamba Sarvangasana (bild på Salamba Sarvangasana med Guruji) och Halasana så jag bestämde mig för att inte göra dem. Jag klarade inte heller av att göra Sirsasana. Men det är helt ok. Jag var på mattan idag.

Jag stod på mattan i morse!

Hurra!

Namaste!




Kommentarer
Postat av: Karin

Har du flyttat till Stockholm nu?
Eller är du bara här på besök så ofta?
Är själv inne i en jobbperiod och hinner bara yoga max en gång/vecka... suck (orkar inte köra hemma tyvärr). Bättring i vår :-)!
O ingen paus mellan terminerna...
Hoppas att du piggar på dig!

2006-12-07 @ 13:13:33
Postat av: Yogini

Jag är ofta på besök i Sthlm - jag har många härliga vänner där!
Var snäll mot dig själv - en gång i veckan är ju jättebra! Om du känner dig seg någon kväll så gör ett par solhälsningar så ska du se att du piggnar till!

2006-12-07 @ 14:30:33
URL: http://yogini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0