3 viktiga punkter i mitt liv

Gott nytt år


Tre viktiga saker jag tar med mig från min personliga utveckling under det gångna året in i 2007: 


 

  1. Jag är ok. Jag duger som jag är
  2. Jag styr över mina tankar och således över hur jag mår och upplever omvärlden
  3. Jag ansvarar för mitt eget liv. Jag ansvarar inte för andras liv.

Självfallet har jag lärt mig massor mer, men dessa tre punkter är grunden för alla andra känslor och handlingar i mitt liv.

Till exempel känner jag nu att jag verkligen tycker om mig själv för den jag är! Det är underbart att äntligen känna så och inte behöva få det bekräftat av någon annan än mig själv!

Tack vare ovanstående punkter, d.v.s. att jag känner att jag är ok, jag vet att jag ansvarar för mitt liv och att det oftast är hjärnspöken som får mig att må mindre bra (som jag alltid kan påverka och ändra till det positiva), kan jag finna modet att göra nya spännande saker där jag litar allt mer på mitt eget omdöme och allt mer sällan behöver finna bekräftelse från vänner och familj.

Ovanstående tre punkter är också motivet i att jag börjar välja mina vänner med omsorg. Jag har faktiskt rensat ut ett par destruktiva relationer ur mitt liv, vilket gör att jag mår mycket bättre. Likaså har jag tagit tag i de relationer som jag inte mådde så bra i men som jag inte ville ge upp. Dessa relationer är idag mer ärligare, djupare och bättre! Jag vill helt enkelt umgås med familj, vänner och människor som ger mig energi, inspiration och glädje snarare än dränerar mig på det.

Självfallet finns det dagar jag faller tillbaka till mitt gamla jag när jag inte hade ovanstående punkter i mitt liv. Men jag faller inte lika djupt vid varje fall och jag kommer lättare och fortare upp igen efter ett fall.

Jag är också mycket snabbare på att märka när mina tankar blir mörka eller när jag glömmer bort vem jag är så att jag fort kan återvända till mitt nya jag. Det är skönt och tryggt att känna det.

Och jag är långt ifrån perfekt (tack gud för det) och har flera saker, rädslor och relationer som jag fortfarande måste ta tag i men jag ännu inte känt mig redo för. Allt tar sin tid men jag känner mig väldigt upplyft av att få börja 2007 med ovanstående punkter i mitt liv, vilka inte fanns till hands för ett år sedan!

Jag finner modet att göra fel för jag vet att jag är aldrig fel.

Jag har helt enkelt blivit en gladare och mer positiv människa!

Resan jag har påbörjat vill jag fortsätta för den får mig att må bra, vilket spiller över på min omgivning!

  


Namaste!



P.S Ingen yoga idag....ännu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0